HTML

A negyvenéves férfi

szövegek, versek, én magam

Friss topikok

  • Kollarik: @Foxglove: Köszönöm szépen :) (2015.04.01. 19:43) vers
  • Kollarik: @Foxglove: ;) (2015.02.03. 06:44) Felolvasás
  • Foxglove: Kár, mert lehet, hogy Álomkórásszal közben izgalmas dolgok történnek a Franzstadtban. :( (2015.01.23. 19:31) pár beszéd
  • Kollarik: @Foxglove: Boldog új évet neked is, Foxi! :) (2014.12.31. 23:11) BÚÉK
  • Foxglove: Javíthatatlan vagyok, nem? Akkor viszont: boldog karácsonyt! :) (2014.12.21. 20:24) karácsony

Címkék

Belső monológ

2014.04.06. 08:29 Kollarik

hazámat rendületlenül

keresem ó fanyar

a kedvem ha szétnézek én

e földön és zavar

hogy jóllehet itthon vagyok

s tudom hogy jó Mihály

is itt írta a szózatát

s hogy sírni volna kár

ám mégis mégis meggyötör

hogy Ady szavait

oly sokan értik ostobán

és ami volna hit

remény és talán szeretet

mind csak irónia

mert nem lehet hiába is

kéne papolnia

a papnak költőnek kevés

hogy győzzön józan ész

ne ösztön tobzódjon csupán

és ne megélhetés

szabja meg mindazt ami van

mert magyar vagyok én

miként az én hazám a nyelv

és ez a nyelv enyém

ezt senki el nem veheti

már tőlem bármi is

legyen ez ország sorsa még

bármit hoz április

hazámat őrzöm ott ahol

annak a helye van

a verssorokban őrzöm én

és minden mondatban

sőt még a hallgatásban is

mint mondta Márai

és mind a zagyva képzetek

mások légvárai

meg nem érintenek engem

mert rendületlenül

én hű csak mindahhoz vagyok

amiben elkerül

ami csupán magyarkodó

mindaz mi ostoba

ami azt hirdeti e nép

az Isten ostora

és jól lehet még nem tudom

sorsom mit tartogat

e nyelvben tudom fellelem

majdan a síromat

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kollarik.blog.hu/api/trackback/id/tr215957372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása