HTML

A negyvenéves férfi

szövegek, versek, én magam

Friss topikok

  • Kollarik: @Foxglove: Köszönöm szépen :) (2015.04.01. 19:43) vers
  • Kollarik: @Foxglove: ;) (2015.02.03. 06:44) Felolvasás
  • Foxglove: Kár, mert lehet, hogy Álomkórásszal közben izgalmas dolgok történnek a Franzstadtban. :( (2015.01.23. 19:31) pár beszéd
  • Kollarik: @Foxglove: Boldog új évet neked is, Foxi! :) (2014.12.31. 23:11) BÚÉK
  • Foxglove: Javíthatatlan vagyok, nem? Akkor viszont: boldog karácsonyt! :) (2014.12.21. 20:24) karácsony

Címkék

Élet

2012.04.09. 19:02 Kollarik

 Szonett az életről és magamról

 

Negyvenhárom éves vagyok: ez van.

Az emberélet útjának telén,

 amit érdemeltem, csak azt kaptam,

minden ott van, ahol van: a helyén.

 

Volt már ez is, az is: feleség és

barát, szerelem, meg persze hűség,

és más is: megcsalás, összetűzés,

elhagyás és sok-sok néma kétség.

 

Ennyi volt? Biztos, hogy több a rossz volt?

Ennyivel telt ki rosszkedvem tele?

Gondolj csak rá, mit ígért a telt hold:

 

„Az élet csupán hangtalan zene,

vakfolt az élet, mindössze vakfolt,

melyben mintha semmi sem fénylene.”

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kollarik.blog.hu/api/trackback/id/tr944373903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.04.09. 20:57:52

Az üveghegyen túl kurtított farkú malac túr? :)
Pedig az utolsó versszakkal teljesen más a hatása...

Kollarik 2012.04.09. 23:04:13

@Enchantée: Nem mondod... :) Egész véletlenül hagytam le... :) És a hatás így jobb vagy rosszabb?

Thyme 2012.04.10. 08:52:26

Én kerekebbnek érzem azt a verziót, amelyikben felsejlik az Igazi Élet ígérete. Mert remény, az nagyon kell. :)

Kollarik 2012.04.10. 09:11:56

@Thyme: Elfogadom a nézőpontot. :) Mindkét változat létezik, döntse el ki-ki, melyik áll hozzá közelebb.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.04.10. 09:23:48

@Kollarik: Másabb a hatás, nem rosszabb, vagy jobb.
@Thyme: Egyetértek, nekem is a hosszabb verzió az optimistább kicsengésű. :)

Thyme 2012.04.10. 15:27:06

Kollarik: Ez ilyen egyszerű? nekem úgy tűnt, hogy az egész blog egyetlen, összefüggő történet, amelyben keverednek ugyan az idősíkok, de az, hogy ennek a történetnek egy adott pontján egy lírai megnyilvánulás mennyi reményt (ha úgy tetszik, optimizmust) mutat, az nem lehet mindegy. :)

Kollarik 2012.04.10. 17:08:20

@Thyme: Nem mondtam, hogy mindegy. Azt mondtam, hogy mindkét változat létezik. Az első (hosszabb) változat ösztönösebb volt, a második némi befolyás eredménye. Van, aki szerint a rövidebb változat művészileg jobb. S miután remény és reménytelenség keveredik ebben az úgynevezett "összefüggő történet"-ben, gondoltam, mindkét oldalát megmutatom.
süti beállítások módosítása