HTML

A negyvenéves férfi

szövegek, versek, én magam

Friss topikok

  • Kollarik: @Foxglove: Köszönöm szépen :) (2015.04.01. 19:43) vers
  • Kollarik: @Foxglove: ;) (2015.02.03. 06:44) Felolvasás
  • Foxglove: Kár, mert lehet, hogy Álomkórásszal közben izgalmas dolgok történnek a Franzstadtban. :( (2015.01.23. 19:31) pár beszéd
  • Kollarik: @Foxglove: Boldog új évet neked is, Foxi! :) (2014.12.31. 23:11) BÚÉK
  • Foxglove: Javíthatatlan vagyok, nem? Akkor viszont: boldog karácsonyt! :) (2014.12.21. 20:24) karácsony

Címkék

Ez meg az meg a bicikliző tigris

2012.04.27. 23:51 Kollarik

GONDOLATMENET

                             J. L. B.-nek

A könyv, melyet kezemben tartok.

A könyvben a gondolat.

Én meghalok, a gondolat halhatatlan.

Meghalok, elégetnek, szétszórnak a mindenségben,

vagy dobozkába zárnak, s eltesznek

emlékbe egy urnakápolna urnapolcára.

A könyv, melyet egy perce, két perce,

három órája, négy napja, öt hónapja,

hat éve kezemben tartottam, ott marad

a könyvespolcon, hacsak el nem égeti

egy diktatúra vagy egy kósza tűzvész szeszélye,

s pernyéi szét nem szóródnak a mindenségben.

A gondolatnak nincs pernyéje. A gondolat nem ég el.

A gondolat halhatatlan, én vagyok halandó.

Ám ha meghalok, ki lesz, aki a gondolatot gondolja?

A könyvből van másik példány. Kézirat nem ég el.

Ám aki a gondolatot gondolja, halandó.

Még egyszer, ugyanúgy, ugyanazt a gondolatot nem gondolhatja senki.

Kétszer nem gondolhatsz egyazon gondolatot.

Én meghalok. A gondolat velem hal. A gondolat sem halhatatlan.

Marad a pillanat: egy perce, két perce, három órája (így tovább),

a könyvvel a kezemben gondoltam valamit.

Csak a pillanat halhatatlan.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kollarik.blog.hu/api/trackback/id/tr564477368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása