HTML

A negyvenéves férfi

szövegek, versek, én magam

Friss topikok

  • Kollarik: @Foxglove: Köszönöm szépen :) (2015.04.01. 19:43) vers
  • Kollarik: @Foxglove: ;) (2015.02.03. 06:44) Felolvasás
  • Foxglove: Kár, mert lehet, hogy Álomkórásszal közben izgalmas dolgok történnek a Franzstadtban. :( (2015.01.23. 19:31) pár beszéd
  • Kollarik: @Foxglove: Boldog új évet neked is, Foxi! :) (2014.12.31. 23:11) BÚÉK
  • Foxglove: Javíthatatlan vagyok, nem? Akkor viszont: boldog karácsonyt! :) (2014.12.21. 20:24) karácsony

Címkék

A negyvenéves férfi

2012.06.12. 11:25 Kollarik

A negyvenéves férfi naplója

Márai azt írja 1959-ben, New Yorkban a naplójába (A teljes Napló 1959-60), hogy tervez egy regényt, Spleen de New York címmel. A regény nem készült el. Sajnos - mondja magában az ember ösztönösen. De van ebben valami Borges The unending gift című verséből, amelyben a festő egy képet ígér, de mielőtt a kép elkészülne, meghal. Viszont, ha a kép elkészült volna, egy lenne a sok jó festmény közül a falon, így viszont van benne valami határtalan és múlhatatlan, bármi beleképzelhető. Így van ez a Spleen de New Yorkkal is. Egy Márai-regény, amit az olvasó immár szabadon elképzelhet magának.

 

Vörösmarty azt írta: "A nagyvilágon e kívül nincsen számodra hely." Márai azt írja: "A nagyvilágon kívül nincsen számodra hely." A maga kontextusában mindkettő jogos, csak a kontextus rengeteget változott.

 

"Csak azt nem tudom, ki vagyok." (Villon)
"Én - az valaki más." (Rimbaud)
"Vagyok, aki vagyok (hiszen valaki, nemde, biztosan)" (Petri)
"Ööö, hát izé, hogy is mondjam..." (Én)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kollarik.blog.hu/api/trackback/id/tr804582913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása