HTML

A negyvenéves férfi

szövegek, versek, én magam

Friss topikok

  • Kollarik: @Foxglove: Köszönöm szépen :) (2015.04.01. 19:43) vers
  • Kollarik: @Foxglove: ;) (2015.02.03. 06:44) Felolvasás
  • Foxglove: Kár, mert lehet, hogy Álomkórásszal közben izgalmas dolgok történnek a Franzstadtban. :( (2015.01.23. 19:31) pár beszéd
  • Kollarik: @Foxglove: Boldog új évet neked is, Foxi! :) (2014.12.31. 23:11) BÚÉK
  • Foxglove: Javíthatatlan vagyok, nem? Akkor viszont: boldog karácsonyt! :) (2014.12.21. 20:24) karácsony

Címkék

A negyvenéves férfi

2012.07.26. 10:52 Kollarik

A negyvenéves férfi naplója

Indulás előtt a pályaudvaron vettem egy könyvet. Nyugtáztam magamban, hogy ki írta, sőt magát a könyvet is láttam már könyvesboltban, de mindeddig nem vettem meg, noha érdekelt a tartalma (egyetlen Nobel-díjasunkról szóló sajátos „szótárkötet”). A vonaton aztán olvasni kezdtem, még mindig abban a tudatban, hogy xy írta. (Furcsálltam kicsit magamban, hogy ez az irodalomtörténész ilyen könyvet írt, de elfogadtam különös tényként. Viszont az olvasásélményemet óhatatlanul befolyásolta, mert nemcsak a szöveggel, hanem a szerzővel is kapcsolatba kerül az ember olvasáskor.) Aztán leszállás előtt, ahogy becsuktam a kötetet, s a borítóra esett a pillantásom, rájöttem: tévedtem, összekevertem a szerzőt egy másik, hasonló nevűvel. Ettől a ténytől viszont, miközben maga a könyv ugyanaz maradt, az olvasmányélményem visszamenőlegesen némileg módosult (már nem tűnt pl. furcsának a szerző és a szöveg viszonya).

    Olyan ez, mint amikor az ember hosszú ideig együtt él valakivel, akit ismerni vél, s magában elnevezi különböző neveken (amelyek bár kapcsolatban vannak az anyakönyvezett nevével, mégis eltérnek tőle, s az ember számára egyéni kapcsolatot létesítenek a név viselőjével), és aztán történik valami, különválnak az útjaik, s noha az illető ugyanaz marad, az ember számára mégis világossá válik, hogy nem azt ismerte, akit ismerni vélt. Anna, akit ő Nusinak hívott vagy Anninak, valójában Anna, akinek a neve mögött talányos személyiség rejtezik.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kollarik.blog.hu/api/trackback/id/tr154679282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása