HTML

A negyvenéves férfi

szövegek, versek, én magam

Friss topikok

  • Kollarik: @Foxglove: Köszönöm szépen :) (2015.04.01. 19:43) vers
  • Kollarik: @Foxglove: ;) (2015.02.03. 06:44) Felolvasás
  • Foxglove: Kár, mert lehet, hogy Álomkórásszal közben izgalmas dolgok történnek a Franzstadtban. :( (2015.01.23. 19:31) pár beszéd
  • Kollarik: @Foxglove: Boldog új évet neked is, Foxi! :) (2014.12.31. 23:11) BÚÉK
  • Foxglove: Javíthatatlan vagyok, nem? Akkor viszont: boldog karácsonyt! :) (2014.12.21. 20:24) karácsony

Címkék

Édes kis vérszívóm, avagy az élményvámpír

2012.09.07. 07:07 Kollarik

15.

 

 

Pironkodva vallom be ezt az eltévelyedésemet. Felvilágosult ember vagyok: tudom, hogy miként nincs más vérszívó, mint a feleségem, s boszorkány sincs, csak az első asszonykám, úgy ördög sincs. Csak Martin – tehetné hozzá valaki. S valóban: amikor elvette az első feleségemet, tébolyomban, fájdalmamban, alkoholmámoromban ördögnek hittem – holott csak ember. Esendő, de nem szánandó ember, aki hatalomhoz jutott, s hatalmában kiélheti mindazt a silányságot, ami a legtöbb emberben ott rejtezik mint lehetőség, csak gyávaságból, ügyetlenségből, mulyaságból s főként mert nincs hozzá hatalmuk, nem tudják kiélni. Ember: ördög a neved, ördög: ember a neved, s mindkettőtöké Martin, a nagyhasú. Martin nem ördög, csak volt elég gátlástalanság és romlottság benne s főként volt hatalma hozzá, hogy megvalósítsa velem azt, amit az ördögnek kellett volna. Vagyis, hogy megvegye a lelkemet. Megvegye a lelkemet, s elvigye feleség formájában.

            Ezt tette velem Martin, a nagyhasú, Martin, az ember. S hogy miként tette? Elmesélem. Úgysincs senki, aki meghallgassa, s aztán fölálljon mellőlem, ha már rám unt vagy elfogyott a kupájából az árpalé, és messze még a hajnal, Martin még ott fetreng hatalmas, faragott ágyán az első feleségemet vagy az írnokocskát ölelve és zsírosakat horkantva (bármennyire fáj is, van valami groteszk módon felvidító a látomásban, hogy ott fekszik Martin, az írnokocska, aki Martint a hátsójával is szolgálja, s a két feleségem, a vérszívó s a boszorkány, akik a két – vagy inkább másfél – férfit a hatalmukban tartják) és Bart, a hóhér is még csak most fordul a másik oldalára, s minden bizonnyal akasztással, tán az enyémmel, álmodik.

            Most már elmondhatom, mit szégyelljek rajta Bart tömlöcében, s egyébként is tudja mindenki a városban: én voltam Martin előző írnoka. Tanítóból lettem írnokká, s tettem meg, vagyis tetettem meg Martinnal tanítónak egy tejfelesszájú kölyköt, aki írni-olvasni alig tudott, s mindezt csak azért, hogy Martin mellett élvezhessem mindazt, ami a hatalomból számomra-csurrant cseppent – márpedig sok minden csurrant-cseppent, amíg Martinnak terve volt velem. S mi volt ez a terv? Csupán az első feleségem megszerzése? Nem hiszem. Kellettem Martinnak, mert érzett bennem valamit, mint az ördög egy tudásvágyó bölcsben. Kellettem neki, az írástudásom is kellett, de más is talán, s a feleségem megszerzése már a büntetés része volt, amellyel azonban nem Martin büntetett, kisebb fiú ő annál, még ha nagyfiúnak hiszi is magát, nem Martin…- hanem ki? Ha lenne hitem, tudnám a választ. Hitem nincs, elhagyott, s bár félem az Urat, nem hiszek benne. Nem hiszem, hogy így büntetne. Akkor ki? Csend van, némaság, csak a nedvesség csepeg a tömlöc faláról. Nincs mögötte tán senki-semmi, csak büntetés van, önmagában. S a büntetés nem is az, hogy Martin elvitte az első feleségemet, hanem hogy a másodikat is elvitte. Nem ő vitte el személy szerint, de ha nincs Martin, nincs az eseményeknek az a láncolata, amely az életemet romba döntötte. Bár tartok tőle, ha nincs Martin, akkor a bennem lakó Martin döntött volna romba. Mindenkiben lakik Martin, csak az a kérdés, bírunk-e vele. Én nem bírtam. S ennek nemcsak az a következménye, hogy két feleségem is elhagyott, hanem az, hogy ez a két feleség, a boszorkány s a vámpír, életem része lett. Mert az elhagyás mindig a találkozással kezdődik, ahogy az élettel a halál.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kollarik.blog.hu/api/trackback/id/tr304732215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása