HTML

A negyvenéves férfi

szövegek, versek, én magam

Friss topikok

  • Kollarik: @Foxglove: Köszönöm szépen :) (2015.04.01. 19:43) vers
  • Kollarik: @Foxglove: ;) (2015.02.03. 06:44) Felolvasás
  • Foxglove: Kár, mert lehet, hogy Álomkórásszal közben izgalmas dolgok történnek a Franzstadtban. :( (2015.01.23. 19:31) pár beszéd
  • Kollarik: @Foxglove: Boldog új évet neked is, Foxi! :) (2014.12.31. 23:11) BÚÉK
  • Foxglove: Javíthatatlan vagyok, nem? Akkor viszont: boldog karácsonyt! :) (2014.12.21. 20:24) karácsony

Címkék

könyvkiadás

2013.05.01. 08:28 Kollarik

Van abban valami szép is, hogy egy kiadó, amelytől sokat vártam, csak e-könyvben szándékozik kiadni a regényemet. Az benne a szép, hogy valóságos, és nincs szebb, mint a maga teljes egészében megismert valóság, még akkor is, ha ez a szépség első ránézésre nem tűnik annak. A regényem nem hozna pénzt a kiadónak, tehát nem akar rajta veszíteni. Érthető szempont. A valódi kultúra általában veszteséges, mert a nyereség, amit hoz, nem anyagiakban mérhető. A kiadónak meg kell élnie, el kell tartania magát és alkalmazottait. Az írónak csak írnia kell. Azt kell írnia, amit tud. (Azokról az írókról, akik tudják, mit kell írniuk, hogy a kiadó biztos üzletet lásson bennük, most ne ejtsünk szót.) Aztán, hogy erre van-e kereslet, más kérdés. Én tudom, hogy arra, amit írok, van kereslet. Bizonyítja ez a blog. És ezt köszönöm annak a maroknyi embernek, aki olvassa. Épp ezért most nektek, Nyájas Blogolvasóim, teszem fel a kérdést: mit szóltok ehhez a kiadói ajánlathoz? Kérlek, minél többen szólaljatok meg! Előre köszönöm.

Ölellek benneteket,

a Szerző 

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kollarik.blog.hu/api/trackback/id/tr315258995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

caffelattefrancese 2013.05.01. 12:18:35

akkor veszek e-book readert :)
és komolyan: nem tudom...

nékhó 2013.05.01. 12:42:35

Nehéz kérdés. Én még Gutenberg-galaxis stoppos vagyok, aki nyomtatott útikalauzokat szereti. De meglehet, az e-book már kelendőbb, többen olvassák. Mindenesetre hajrá az újabb kötetre Kollarik!

Beachboy 2013.05.01. 14:44:07

sztem az e-book teljesen ok. :)

impatiens 2013.05.01. 15:43:02

Jobban szeretem a papíralapú könyveket. Viszont nem ez lesz az első kompromisszum az életemben, ha e-book, hát e-book. Te csak írj!:)

Kollarik 2013.05.01. 17:08:43

Köszönöm a reakciókat. Jól esik, hogy ennyien válaszoltatok. Azt hiszem, megpróbálom más kiadóknál, és ha nincs érdeklődés, marad az e-könyv. Egy biztos, az írás a lényeg, és kezd körvonalazódni valami komolyabb. De ez sok munkát fog jelenteni, előkészületekben is, úgyhogy addig marad Álomkórász. (Bár jelenleg éppen erőt gyűjt. :)

Foxglove 2013.05.01. 18:32:14

Van már egy népes generáció, amelyik számára az e-könyv egészen természetes. Ráadásul te, bloggerként, már most is e-író vagy, onnan pedig csak egy lépés az e-könyv. Úgyhogy szerintem ne hagyd ki ezt a lehetőséget sem, majd eljön a papíralapú könyv ideje is. És egyetértek: az írás a lényeg. :)

Kollarik 2013.05.01. 20:40:29

@Foxglove: A papíralapú könyv ideje nem eljön, hanem lejár. A fák az égig fognak nőni, mert nem vágja ki őket senki. Éljenek a fák! Éljenek a digitális írók! Éljen a digitális irodalom! Éljen az e-könyv! :)

happyeaster 2013.05.02. 07:40:59

mi a baj az e-könyvvel? mi a baj a fákkal? :)

Kollarik 2013.05.02. 08:00:36

@happyeaster: A fákkal semmi, sőt. :) Az e-könyvvel csak annyi, hogy egyelőre még mindig inkább a papíralapú számít könyvnek, akár tetszik, akár nem. Ez nyilván változni fog, de amíg azt látom, hogy az az irodalom, amit én tartok valamire, elsősorban papíralapon jelenik meg mifelénk, addig szeretném, ha az én könyveim is úgy jelennének meg. Már csak azért is, mert én könyvember vagyok. Kedves, hogy Foxglove e-írónak titulált, de nem érzem magam annak, hiába mutat mást a látszat. A blogírás, a fb-on való publikálás nagyon jó, mert megkönnyíti az író dolgát. De a könyv, az könyv. Nekem a cd is cd, hiába lehet zenéket letölteni (és töltök is le). 44 éves vagyok, ebben szocializálódtam. Majd ha már nem lesz más, csak e-könyv, elfogadom én is, de addig még küzdök egy kicsit. Lehet, hogy reménytelenül, de hátha nem. ma reggel így érzem. :)

Myosotis 2013.05.02. 09:52:06

Kedves Kollarik, megértem az álláspontod az e-dolgokkal kapcsolatban, de amikor minden második ember orrával az okostelfonjában él, nem olyan elvetemült gondolat a kiadó részéről az e-könyv. Nem a könyv virtuális vagy kézzelfogható mivolta határozza meg az írás értékét - nagyon sok olyasmi jelenik meg nyomtatásban, amiért szerintem kár volt a fát kivágni. Közben pedig Szindbád ott várja a mobilomban, hogy a buszon vagy az ebédszünetben elolvassam a következő utazását. Akárhogy is, kitartást kívánok Neked az íráshoz és a kiadókereséshez!

Kollarik 2013.05.02. 11:48:29

@Myosotis: Jogos. Csak azt nem tudom, hogy az okostelefonosok közül tömegek fognak-e kiadni pénzt arra, hogy letöltsék a szövegem. A kiadók szempontjai pedig sajnos nem természetvédelmi jellegűek. Alakíts, kedves Myosotis, ökokiadót, és akkor büszkén vállalom majd az e-könyvet. De addigra a regényem címe is: Kollarik visszatérése a természethez - re módosul majd. :)

septimus 2013.05.02. 12:59:06

hát szerintem az e-book tök menő :) szóval hajrá!! tömegek a nyomtatott könyvre se adnának ki pénzt, de ez nem a t. szerzőt minősíti :)

Kollarik 2013.05.02. 13:58:12

@septimus: Kösz, Septimus. Hol ezt gondolom, hol azt. Minden kommentnek értéke van. A tied hatására most megint egy kicsit kevésbé vagyok csalódott. :)

septimus 2013.05.02. 15:10:27

örülök! :) próbáltam neked keresni a neten egy további adag bizonyítékot az e-book menőségére, de a "hot chicks reading e-books" keresőkifejezésre elég vegyes volt az eredmény, szóval kénytelen leszel egyelőre bemondásra elhinni nekem ;D

Kollarik 2013.05.02. 21:49:19

@septimus: e-világon, ha ütsz tanyát... :)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2013.05.07. 13:40:27

Én a magam részéről papír alapú könyvtár gyűjtője vagyok, és nincs e-könyv olvasóm, de sokaknak biztos jól fog jönni úgy is, szóval csak hajrá! :)

Kollarik 2013.05.07. 14:00:32

@Enchantée: Köszönöm, Chanti. Így vagyok vele én is. Nekem sincs e-könyv olvasóm. Fura lenne úgy könyvet publikálni, hogy csak írni tudom, olvasni nem. :) De lehet, hogy ez marad. A többi kiadó, amelyiknek elküldtem a kézirataimat, nem kapkod utánam. Nem is értem, miért nem, akkora sikert hoznék a fejükre, hogy alig győznék legyártatni az utánnyomásokat... :)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2013.05.07. 14:19:09

@Kollarik: Szerintem minden alkalmat meg kell ragadni! :)
Az utolsó mondatoddal maximálisan egyetértek, szebben én sem mondhattam volna. ;)
(Idővel csak lesz majd friss, ropogós könyvillatot árasztó e-book olvasó is...)

Foxglove 2013.05.07. 15:26:10

Nem tudom, a blogodban kommentelő populácó mennyire reprezentálja az egész olvasó népességet, de az azért bíztató, hogy senki sem utasítja el egyértelműen az e-könyv ötletét, különösen ha a te könyvedről van szó. :)

Kollarik 2013.05.07. 15:41:29

@Foxglove: Ez őszintén jól is esik. :) Bár a családtagok mindig elfogultak... :D
süti beállítások módosítása