HTML

A negyvenéves férfi

szövegek, versek, én magam

Friss topikok

  • Kollarik: @Foxglove: Köszönöm szépen :) (2015.04.01. 19:43) vers
  • Kollarik: @Foxglove: ;) (2015.02.03. 06:44) Felolvasás
  • Foxglove: Kár, mert lehet, hogy Álomkórásszal közben izgalmas dolgok történnek a Franzstadtban. :( (2015.01.23. 19:31) pár beszéd
  • Kollarik: @Foxglove: Boldog új évet neked is, Foxi! :) (2014.12.31. 23:11) BÚÉK
  • Foxglove: Javíthatatlan vagyok, nem? Akkor viszont: boldog karácsonyt! :) (2014.12.21. 20:24) karácsony

Címkék

Álmos Andor éneke

2013.07.25. 11:35 Kollarik

Krúdy  emlékének

 

Maradj velem, maradj tavaszig

vagy akár egy esztendeig,

maradj velem, szerencsétlen lány,

amíg a Bujdos megsegít.

 

Nem is kérdezem, hogy mi történt,

nyomja bármi a lelkedet,

minden bizonnyal megbántottak,

ha télen otthagytad Pestet.

 

De kérlek, nem vagyok kíváncsi

én semmiféle úrfira,

nem engedlek, míg meg nem gyógyulsz,

hívjon bármilyen trombita.

 

 A nagyváros zengése hangos,

csábítóak a kürtjelek,

de nem mehetsz, míg erős nem vagy,

addig én el nem engedlek.

 

Férfi vagyok, kissé magányos,

a negyven év teher nekem,

de fogadd el a bölcsességem,

ez az egyetlen fegyverem.

 

A telet majd itt együtt töltjük,

disznót ölünk és bort iszunk,

a fagyott tavon korcsolyázunk,

hószagú könyvet olvasunk.

 

 

 

 Nem törődünk semmit a múlttal,

ha kísértet jön, meglövöm,

nem élünk majd, csupán a mának,

s a bánat tőlünk elköszön.

 

Nem lesz társunk, csak a hóember,

ki álldogál az udvaron,

de nem kell neked más semmiképpen,

hidd el nekem, én jól tudom.

 

Úgy fogunk mi kettesben élni,

mint apa és a gyermeke,

s ha jő az est, ha jő az éjjel,

olyan lesz, mint egy szép mese.

 

Sosem hallod majd, hogy szeretlek,

mert olyan ez, akár a szél,

mely folyton fúj itt kint a pusztán,

és szavak nélkül is beszél.

 

S ha múl a tél és jön leánya,

a fodros ruhájú tavasz,

erős leszel és útnak indulsz,

s jelenlétem már nem maraszt:

 

hát menj csak bátran, ne ints búcsút,

tedd csak be majd a kertkaput,

és azt hogy mit tész Álmos Andor,

jaj, a világért meg ne tudd!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kollarik.blog.hu/api/trackback/id/tr25425790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása