HTML

A negyvenéves férfi

szövegek, versek, én magam

Friss topikok

  • Kollarik: @Foxglove: Köszönöm szépen :) (2015.04.01. 19:43) vers
  • Kollarik: @Foxglove: ;) (2015.02.03. 06:44) Felolvasás
  • Foxglove: Kár, mert lehet, hogy Álomkórásszal közben izgalmas dolgok történnek a Franzstadtban. :( (2015.01.23. 19:31) pár beszéd
  • Kollarik: @Foxglove: Boldog új évet neked is, Foxi! :) (2014.12.31. 23:11) BÚÉK
  • Foxglove: Javíthatatlan vagyok, nem? Akkor viszont: boldog karácsonyt! :) (2014.12.21. 20:24) karácsony

Címkék

Párbeszéd a Rémmel

2013.09.09. 18:51 Kollarik

 

Párbeszéd a Rémmel

Egy este, amint otthon lebzseltem,

betoppant hozzám a Halál.

Nem értem jött, csak úgy véletlen,

mint aki éppen arra jár.

 

Egy nagy harang volt a kabátja,

vagy hasonló: harangszerű ballon,

és úgy viselkedett, mint aki látja,

hogy bár nem vártam, örömmel hallom,

 

mit mesél az odaátról, arról,

amit vágyok tudni, meg nem is,

arról a bizonyos túlsó partról,

hol az élet, vagy mi, a halál telis-

 

tele van olyanokkal, akik

egykor itt voltak, ezen a parton,

most meg ott, ahol más fény vakít,

s ki tudja, mivel telik a karton.

 

Leült, kért egy pohár vizet, majd

belekezdett, tudta, mit kérdeznék,

nagyapámról szólt, aki tavaly

került oda, mondta, s mielőtt ezt még

 

cáfolhattam volna, így szólt: „Igen,

tavaly, mifelénk nincsen más idő,

csak ez, a tavaly, ez a jelen,

ez a múlt és ez is a jövő”.

 

 „Nagyapád tavaly jött, azóta beszél,

csak beszél, be nem áll a szája,

csak akkor, ha – gyakran – inni kér,

borral él az ember, prédikálja.

 

Aztán folytatja. Mindenről beszél.

Háborúról és forradalomról.

Azt mondja, hogy azóta nem él.

Nem tavaly halt meg, hanem akkor.

 

Akkor, amikor. A többi ráadás.

A többi ráadás volt csak. Szar se.

Ezt mondja. Húz az italból. Áldomás.

Áldomást iszik rá. Az életre.

 

Ami volt. Ami van most odaát.

Csak beszél és beszél és iszik.

De hiszen ismered a nagyapád.”

Így a Halál. Majd várt egy kicsit.

 

Egy percet várt, aztán így folytatta:

„A nagyanyád viszont hallgatag.

Csak tesz-vesz és lót-fut, már nincsen botja,

combnyaktörése a múlté csak.

 

Odaát ilyen nincs. Semmi ilyen.

Se combnyaktörés, se végbélrák.

Mindenki rágódik csak a nincs-en.

Mert semmi sincsen. Csak nagyapák

 

és nagyanyák, kik örökké vannak.

Most már örökké. Mert ott nincs idő.

Beszélnek, isznak vagy épp hallgatnak.

Épp, ahogy itt tették. S ez békítő,

 

nem?”, kérdezte tőlem a Halál.

„Tudja a halál. Vagyis Te.”, mondtam.

S mint ki szeget a fején talál,

elégedetten elmosolyodtam.

 

Arra gondoltam, ez tényleg rendjén

van így. Ha így van, no de mér ne lenne.

Halottaim e túlvilági szemlén

békésen simultak a végtelenbe.

 

Belévesztek, mint tóba a nap

egy csendes alkonyati órán,

s mint lázbeteg, ki nyugtatót kap,

úgy hatott ez a néhány szó rám.

 

Hallgattam, s a Halál is hallgatott,

ám egyszerre szólásra nyílt szája.

„Apád…”, kezdte, majd elhallgatott,

s én döbbenten pillantottam rája.

 

„Apám, mi?”, kérdeztem, „hiszen ő él.”

Nem válaszolt, ivott még egy kortyot.

„Mi van vele? No, mondd már! Feleljél!”

Nem szólt, már csak mozdulatlan ült ott.

 

Majd ott se volt. Nyoma sem volt immár.

Én meg ültem görcsbe rándult szívvel,

mert a kétség rosszabb minden kínnál,

mert ez ellen nem tehet az ember.

 

 Ültem ott és körbefont az este,

akár egy pók a rég üres szobát,

kétségemnek nagyra nőtt a teste,

s mint szörnyalak kívánt jó éjszakát.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kollarik.blog.hu/api/trackback/id/tr475504618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása