HTML

A negyvenéves férfi

szövegek, versek, én magam

Friss topikok

  • Kollarik: @Foxglove: Köszönöm szépen :) (2015.04.01. 19:43) vers
  • Kollarik: @Foxglove: ;) (2015.02.03. 06:44) Felolvasás
  • Foxglove: Kár, mert lehet, hogy Álomkórásszal közben izgalmas dolgok történnek a Franzstadtban. :( (2015.01.23. 19:31) pár beszéd
  • Kollarik: @Foxglove: Boldog új évet neked is, Foxi! :) (2014.12.31. 23:11) BÚÉK
  • Foxglove: Javíthatatlan vagyok, nem? Akkor viszont: boldog karácsonyt! :) (2014.12.21. 20:24) karácsony

Címkék

Húsvét

2014.04.17. 08:13 Kollarik

Itt a Húsvét. Én nem hiszek a vallásban, csak tisztelem. Nem tudom, hiszek-e Istenben, csak tudom, hogy jó lenne, ha lenne. Kicsit közelebb menve hozzá, és furcsán, szabálytalanul megfogalmazva: jó lenne, hogy van. Mert itt vagyok én: a feltételes mód és a kijelentő mód, a remény és a valóság között. 
Azt viszont biztosan tudom, hogy hiszek. És abban is biztos vagyok, hogy jobban, erősebben hiszek, mint sokan, akik templomba járnak. Én nem a vallásban hiszek, hanem a hitben hiszek. Hiszem, hogy nincs fontosabb a hitnél. A hitben hiszek és az életben. És tudom, hogy az élet nem konvenciók rabja. Az élet az enyém, és meg kell ragadnom, különben elvész számomra.
Itt a Húsvét. S bár Istenben nem tudom, hogy hiszek-e, Jézusban biztosan hiszek. Nem feltétlenül Isten fiaként, de örök érvényű alakként, igen. És azt is tudom, hogy miről szól a húsvét. Valóban a feltámadásról. Nem biztos, hogy a testiről, de arról igen, hogy harmadnapra legyőzte a halált. Mert a jézusi történet a legalapvetőbb emberi történet. Hiszek a húsvétban, mert hiszek a feltámadásban, az újjászületésben, ami a természetben és az emberéletben is megtörténik.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kollarik.blog.hu/api/trackback/id/tr356045176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása