HTML

A negyvenéves férfi

szövegek, versek, én magam

Friss topikok

  • Kollarik: @Foxglove: Köszönöm szépen :) (2015.04.01. 19:43) vers
  • Kollarik: @Foxglove: ;) (2015.02.03. 06:44) Felolvasás
  • Foxglove: Kár, mert lehet, hogy Álomkórásszal közben izgalmas dolgok történnek a Franzstadtban. :( (2015.01.23. 19:31) pár beszéd
  • Kollarik: @Foxglove: Boldog új évet neked is, Foxi! :) (2014.12.31. 23:11) BÚÉK
  • Foxglove: Javíthatatlan vagyok, nem? Akkor viszont: boldog karácsonyt! :) (2014.12.21. 20:24) karácsony

Címkék

Édes kis vérszívóm, avagy az élményvámpír

2012.08.14. 07:13 Kollarik

3.

 

A szomszédomban lakik Lucas, a halász. Van egy kutyája. Farkaskutya, a szó igazi értelmében, farkas és kutya fattya, az erdőn találta, kölyökként, nyilván a horda kiközösítette, otthagyta. Lucas hazahozta, fölnevelte, háziasította, remek házőrzőt csinált belőle, engem ismer, nem morog rám, de nem lennék a tolvaj helyében, aki a kutyát nem ismerve bemászik Lucas kertjébe.

            Lucas, a halász minden hajnalban elmegy a folyóra. A kutya ilyenkor egyedül marad, és sír. Nevezhetném vonításnak is, annak, amit teliholdkor hallat, s olyankor tényleg nehéz a közelében aludni, s ha meg is szoktam, teliholdas éjjeleken mindig lidérceseket álmodom. A hajnali vonítás, vagyis a sírás azonban más. A kutya sír, mert elment a gazdája, s bár minden reggel hazatér, a kutya nem ismeri a megszokást, neki minden hajnali elmenetel örökre szól.

            Én nem tudom, mi vagyok. Tanító, persze, tanítócsaládból is származom, apám is tanító volt, apám apja is, az ő apja is. De talán anyai ágon volt a felmenőim között egy farkas, ki tudja, mert minden hajnalban vonítok én is a kutyával együtt. Az én vonításomat a kutya sem hallja, de vonítás az is, legalább olyan átható, mint Lucas kutyájáé. Az ő vonítására ébredek álmomból, de arra is, hogy sírok. És akkor csak hallgatom a szomszéd dög panaszát, és sokáig nem bírok elaludni, van úgy, hogy reggelig. Én sem bírom megszokni, hogy elmentél, édes kis vérszívóm, nekem is örökre szól, mint a kutyának, ám te nem jössz haza reggelente, mint Lucas, a halász a folyóról.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kollarik.blog.hu/api/trackback/id/tr854701241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása