HTML

A negyvenéves férfi

szövegek, versek, én magam

Friss topikok

  • Kollarik: @Foxglove: Köszönöm szépen :) (2015.04.01. 19:43) vers
  • Kollarik: @Foxglove: ;) (2015.02.03. 06:44) Felolvasás
  • Foxglove: Kár, mert lehet, hogy Álomkórásszal közben izgalmas dolgok történnek a Franzstadtban. :( (2015.01.23. 19:31) pár beszéd
  • Kollarik: @Foxglove: Boldog új évet neked is, Foxi! :) (2014.12.31. 23:11) BÚÉK
  • Foxglove: Javíthatatlan vagyok, nem? Akkor viszont: boldog karácsonyt! :) (2014.12.21. 20:24) karácsony

Címkék

Egy szerelem lírai regénye

2014.05.14. 20:42 Kollarik

Valami, ami van

Egyre kevesebb a rím, egyre hiánykeltőbb a ritmus.

Egyre jobban érzem sima beszédemen a dadogást.

A dadogást, mely kevesebb a dadogásnál.

A beszédet, mely kevesebb a hallgatásnál.

Tegnap reggel hozzád mentem.

A vonat úgy siklott a ködben,

mintha beleveszni akarna a semmibe.

A Semmibe, ami a Valami.

Néztem a tájat, néztem a dombokat

az áttetsző függönyön át.

Még nem voltam jelen, reggel volt,

még csak indulóban sem voltam talán.

Csak úgy lehet megérkezni,

ha egyszer tényleg elindult az ember.

Én még csak ébredeztem, akkor keltem

ott a vonaton. Húztam a nadrágom,

a cipőm, azzal a lassúsággal, melyen

oly jót mosolyogsz mindig.

Amikor leszálltam a vonatról,

még mindig csak az ingembe

próbáltam belebújni.

Az állomás mögött vártál, a nagy piros

autóval, s elvittél a faluvégre, ahol

a szántóföldek kezdődnek. Kutyák

ugattak, a feltört fekete földből

hallgatás szivárgott, mint kútmélyből

a meszes talajvíz. Hallgattunk mi is,

noha be nem állt a szánk, hallgattunk

mindarról, ami talán még el sem kezdődött

közöttünk, s amit úgy lep be még a köd,

mint felétek a tájat. Valami, ami van,

mert ami lesz, úgy van ott a jelenben,

mint anyatestben a magzat. Valami,

ami mi ketten vagyunk, szétválaszthatatlanul.

Valami, ami akkor is van, ha nem lesz.

Mert, ami nincs, az is megtörténik valahol,

valamikor, s talán még valóságosabban a létezőnél.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kollarik.blog.hu/api/trackback/id/tr586167131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása